Marketing jest najważniejszym działem każdej firmy. To reklama odpowiada za pozyskiwanie klientów, a co za tym idzie sprzedaż dużej ilości produktów czy usług. Jednak rynek nie jest łatwy, a duża konkurencja sprawia, iż marketerzy prześcigają się w coraz to nowszych pomysłach jak przyciągnąć klienta.
Krówki reklamowe
Mówi się „przez żołądek do serca” i choć to powiedzenie bardziej kojarzymy jako próba uwiedzenia mężczyzny przez kobietę to osoby odpowiedzialne za reklamę postanowili wziąć je sobie… do serca. W ten oto sposób powstały krówki reklamowe Popularne mordoklejki, których fanami są absolutnie wszyscy na swych opakowaniach mogą mieć podstawowe dane o produkcie lub usłudze. Ponadto dzięki swojej słodkiej zawartości nie będą pełniły roli ulotek rozdawanych na ulicach, których zazwyczaj nikt nie czyta i które są wyrzucane do najbliższego pojemnika na śmieci.
Chcąc nie chcąc każdy aby dostać się do krówki będzie musiał zwrócić uwagę na opakowanie, a to spowoduje, że hasło tam zawarte utkwi mu w pamięci. Na dodatek sam fakt, że jako swego rodzaju nagrodę za zobaczenie reklamy dostanie coś słodkiego, a więc miło się kojarzącego sam zacznie przychylniej patrzeć na dany produkt lub firmę i gdy w przyszłości będzie musiał wybierać pomiędzy właśnie nią, a konkurencją wtedy przypomni sobie, że konkurencja nie traktuje tak dobrze swoich klientów i nie częstuje ich słodyczami. Widzimy zatem, że taki sposób reklamowania ma same plusy. Oczywiście ulotki są zdecydowanie tańsze niż krówki, ale nie mają takiego przebicia i nie dają takich gwarancji jak słodycze.