Kiedy myślisz o zawodzie fotografa, Twoim pierwszym skojarzeniem jest pewnie albo słynny fotograf tworzący edytoriale do prestiżowych modowych magazynów, albo właściciel małego salonu, w którym można wykonać zdjęcia do dyplomu czy dokumentów. Ale to nie jedyne rodzaje fotografii, jakie istnieją. Dziś rosnący popyt ma fotografia produktowa czy fotografia biznesowa, a takie zdjęcia wykonuje fotograf reklamowy.
Dużą popularnością cieszy się fotografia biznesowa, albo inaczej korporacyjna, głównie portretowa i ma ona na celu poprawę wizerunku danej firmy albo po prostu zwiększenie świadomości wśród potencjalnych klientów o danej firmie. Nie jest to może najciekawszy rodzaj zlecenia, bowiem zdjęcia utrzymywane mają być raczej w dość stonowanej konwencji, ale to dobry sposób na nabranie wprawy dla początkującego fotografa.
Innym rodzajem fotografii jest taka – http://www.zdjecia-reklamowe.pl/oferta/fotografia-produktowa/ – fotografia produktowa – nazwa mówi sama za siebie. Fotografia produktowa jest o tyle ciekawym zajęciem, że owszem – można zrobić po prostu poprawne zdjęcia konkretnych produktów, ale można też pomyśleć o ciekawej ekspozycji albo motywie, który zaowocowałby ciekawą i spójną sesją. Dobre packshoty są dzisiaj w cenie! Fotograf reklamowy jest odpowiedzialny za oprawę foto materiałów reklamowych, co również zostawia więcej pola do manewru dla fotografa, jeśli klient jest chętny do kooperacji.
W przypadku tego rodzaju fotografii, jaką jest fotografia produktowa nie liczy się wyłącznie dobry warsztat, ale także zrozumienie sensu reklamy i tego, jak zostanie ona odebrana przez potencjalnego klienta i jakie w nim obudzi emocje. Ten sam produkt na różnych zdjęciach może być całkiem inaczej odbierany – jeden zginie w tłumie a drugi podbije rynek.